علی حیدری

اغتشاشات

جمعه, ۴ آذر ۱۴۰۱، ۰۲:۵۶ ق.ظ

این سری از اغتشاشات حرف های جالبی برایم من داشت:

از روزی که مهسا امینی فوت کرد میزان واکنش ها در فضای مجازی این را نشان میداد که آنقدر هم که فکر میکنیم در حد واکنش نیست. از این اتفاقات بسیار افتاده و می افتد که دختری بخاطر فشار های عصبی و یا هر اتفاق دیگری می میرد. جالب است این نکته را هم بدانیم سالانه چند نفر از جوانان مملکت ما بخاطر کنکور خودکشی میکنن و تمام آرزوهاشونو با خودشون به گور میبرن. اما این ها دیده نمیشود و مرگی دیده میشود که در مکانی هست که میتواند نگاه تیزبین رسانه های خارجی را تحریک کند. جایی که به نظام نزدیکتر است.

این درد و ناراحتی که برای همه مردم هست ناگهان شعله ور میشود باعث التهاب میشود و این آتش زبانه میکشد. مهسا امینی بهانه میشود 

بعد آن به ناگه دختران جوانی پشت سر هم می میرند که البته از بد حادثه از اغتشاشگران بودند.اینها بولد میشوند و یک هجمه رسانه ای پشت این اتفاقات سود و بهره خود را میبرد و مشتری جذب میکند‌. اذهان عمومی را مختل کرده و با ایجاد شبهه بین مردم آنها را سرگرم بازی های کثیف رسانه ای خودش میکند. این وسط اغتشاشگران با تهییج شدن از خارج و به اعتراف خودشان استفاده از روانگردان ها و مواد مخدر، سعی در ایجاد ناامنی و ترس در مردم و حتی به خیال خودشان نظام کردند.حالا اینجا دیگر این رویدادی اجتماعی نیست بلکه رویدادی سیاسی است. (گرچه بنده معتقدم همه این روند حتی از بعد فوت مهسا امینی یک برنامه ریزی دقیق سیاسی بوده است.)به بهانه سرنگون مردن نظام آمدند مال و اموال مردم را غارت کردند آتش زدند و کشتند و مانند مغولان بی بن و ریشه چنگ زدند و بر تن این ملت زخم زدند. چه جوان ها که شهید نشده و خانواده هایشان داغدار اینها نشدند. 

بعد از ماجرای شاهچراغ دیدگاه مردم به اغتشاشگران این بود که آنها فقط فضا را ناامن کردند، اما امروزه شاهد هستیم فرقی میان آن تروریست و این اغتشاشگر نیست. 

اما سوال پیش می آید چرا همان اول ضرب الاجل کار را تمام نکردیم؟

مگر ما توانایی جمع کردن یه مشت اراذل را نداریم؟

پاسخ اینست که رویکرد رهبری در مسائل داخل، اینست که مردم باید به ماجراهای سیاسی موجود در کشور با بصیرت بنگرند و رهبر را همراهی بکنند. مردم باید بیایند حرکت کنند و جریان سیاسی ایجاد کنند در هر زمینه و هر قالب مورد نیاز باید مردم خودشان را نشان دهند.

ثانیا با این اتفاق خیلی از کانال های ارتباطی بیرون با مزدوران داخلی کشف شده و مختل میشود و یجورایی دشت دشمن رو میشود چون میخواهد تمام قوایش را بکار بگیرد نقاب از چهره برمیدارد. پس وقت لازم دارد تا این کانال ها را شناسایی کند و یک جزم گیری کامل و تمیز برای امنیت کشور اتفاق بیفتد.

و اما پاسخ ایران چگونه است؟

شاید سرکوب گسترده و مستقیم از نظر من نشود. رویکرد این میتواند باشد که ساختار اصلی و فرماندهی اگر مورد تهدید قرار بگیرد یعنی قرارگاه های کومله و دموکرات وقتی مورد حمله قرار بگیرد، دست و پای این اغتشاشات جمع خواهد شد که خود دو پیام را ایجاد میکند:

۱.نظام بدون هیچ سرکوب داخلی و بهانه دادن به اپوزیسیون قائله را ختم به خیر کرده است

۲.مردم آگاه میشوند این حرکت، یک حرکت خودجوش درون مردمی نبوده بلکه از بیرون تغذیه میشود و از یک منبع خارجی تغذیه میشدند.

 

و در پایان میتوان گفت که این فتنه هم مانند فتنه های دیگر نتایج زیانباری داشته است اما برکاتی داشته که مهمترین آن افزایش آگاهی سیاسی و اجتماعی مردم هست. 

اللهم عجل لولیک الفرج

علی حیدری ۴ آذر ۱۴۰۱

موافقین ۱ مخالفین ۱ ۰۱/۰۹/۰۴
علی حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی